Takaisin toreille

Perussuomalaisten Hämeen piiri on mielissään politiikan palaamisesta politiikkaan koronapandemian ensimmäisen aallon hellitettyä Suomessa. Ikävä kyllä, viruspelkojen lievennettyä jotkin poliittiset tai ideologiset tavoitteet näyttäytyvät toisinaan peräti hassuilta. Vaikkapa ruokapakkausten uusbrändäämistä vähättelemättä, pidämme vakavampien poliittisten pyrkimysten esiintuomista välttämättömänä.
Emme tyydy pelkkään yhteiseen hymistelyyn esimerkiksi taloudellisten vaikeuksien edessä. Mikään syy ei voi olla veruke holtittomaan taloudenpitoon tai katastrofaaliseen ylivelkaantumiseen kunta- tai valtiotasolla. Hämeen perussuomalaisten mielestä ”syömävelkaa” ei tulisi ottaa, ja eräiden poliittisten toimijoiden hälläväliä-asenne velkojen takaisinmaksuun on vähintään vastuuton. Lisäksi keskeistä on, että ylivelkaantuvan Suomen hupenevia resursseja käytetään vain suomalaisten hyvinvoinnin edistämiseen.
Erikoisista konsensusvaatimuksista huolimatta Perussuomalaiset jatkaa omien poliittisten mielipiteiden julkituomista myös Hämeessä. Vaatimukset ehdottomaan yksimielisyyteen taloudellisen umpikujan edessä on tietynlaista poliittista ahdasmielistä suvaitsemattomuutta. Erilaisten poliittisten mielipiteiden kirjo on mielestämme sekä rikkaus että toimivan yhteiskunnan ehdoton edellytys.
Perussuomalaisten Hämeen piiri