PERUSSUOMALAISET TYRMÄÄ RYHMÄRAHAN

Hyvinvointialueiden valmistelu on yhä pahasti kesken. Esimerkiksi hallintomalli on päättämättä eikä rahoitustakaan käynnistämisvuodelle 2022 ole varmistettu. Prioriteetit ovat kuitenkin tulleet selviksi: poliittiset taustajärjestöt ovat jo järjestäneet itselleen mojovat kampaviinerirahat. Kanta-Hämeen VATE-kokouksessa esitettiin puolueiden vuosittaiseksi ryhmärahaksi 280 000 euroa, josta yksittäisen valtuutetun laskennalliseksi osuudeksi tulisi vajaa 5 000 euroa. Aluevaltuustoryhmille osoitettu ylimääräinen “demokratiakustannus” tulee aluevaltuutettujen henkilökohtaisten kokouspalkkioiden päälle.

Yksikään huostaanotettu lapsi tai sairastunut vanhus saati paloautoa tai ambulanssia odottava hämäläinen ei ryhmärahoista hyödy – päinvastoin. Kaikki tarpeettomat menot ovat aina pois välttämättömistä resursseista. Vaikka ryhmärahojen kokonaissumma voi tuntua satojen miljoonien budjeteissa pieneltä, asia on meille periaatekysymys.

Hämeen Perussuomalaiset tyrmää suoraksi ylimääräiseksi puoluetueksi laskettavan ryhmärahan Kanta- ja Päijät-Hämeessä. Jos ja kun ryhmärahaa tarjotaan anottavaksi, Hämeen perussuomalaiset pidättäytyvät siitä. Emme ole, emmekä tule olemaan mukana uusien poliittisten hillotolppien perustamisessa.

Hämeen perussuomalaisten piirihallituksen puolesta,

Mirja Kalliosaari