Mediatiedote 12.2.2020

Perussuomalaisten Hämeen piiri ry.

Perussuomalaisten Hämeen piirin piirihallituksen kokous, Forssa

Perussuomalaisten Hämeen piiri on seurannut tiiviisti koronaviruksen etenemistä maailmalla. Uutisoinnin perusteella moni kehittynyt valtio suhtautuu epidemiasta tiedottamiseen ja torjuntaan huomattavasti vakavammin kuin Suomi. Viranomaisviestintä Suomessa pohjautuu ymmärrettävästi vain absoluuttisiin tosiasioihin. Jos varmistettua tietoa ei ole, onko vähättelyksikin tulkittavissa oleva hiljaisuus paras vaihtoehto?

Hämeen perussuomalaisilla ei ole terveydenhuollon asiantuntijoita parempaa viisautta, mutta ihmettelemme, miksi monet valtiot ovat valinneet Suomea vakavamman suhtautumisen koronaviruksen leviämisen ehkäisyyn. Hurjimmissa arvioissa jopa 60 – 80 % maapallon väestöstä tulee saamaan tartunnan. Suomen kriisivalmiutta ei ole testattu vuosikymmeniin. Mikä on Suomen todellinen valmius reagoida? Ainakaan suurelle yleisölle varautuminen ei näy. Asetelma antaa otollisen maaperän disinformaation leviämiselle ja mahdollisesti jopa paniikkireaktioille lieveilmiöineen.

Hämeen perussuomalaisten mielestä kansalaisten terveyttä tai mahdollisesti jopa henkeä uhkaaviin riskeihin tulisi suhtautua äärimmäisen vakavasti. Toivomme vastuuministereille ja viranomaisille rohkeutta päätöksentekoon ja tiedottamiseen. Annamme määrätietoiselle suomalaisten terveyttä turvaavalle toiminnalle kaiken tukemme.

Perussuomalaisten Hämeen piiri