Perussuomalaisten Hämeen piiri ry.

Piirin ylimääräinen kokous, Loppi

Mediatiedote 9.6.2018

Julkaisuvapaa

PERUSSUOMALAISTEN HÄMEEN PIIRI NIMESI EDUSKUNTAVAALIEHDOKKAITA

Perussuomalaisten Hämeen piiri nimesi piirin ylimääräisessä kokouksessa Lopella lauantaina 9.6. ensimmäiset eduskuntavaaliehdokkaansa. Valituiksi tulivat seuraavat henkilöt:

Asikkala: MIRA NIEMINEN

Forssa: PIA KUPARINEN

Hattula: SAMI HUHTALA

Heinola: MARKO HEINO

Hollola: JARI RONKAINEN

Hämeenlinna: LULU RANNE

Lahti: RAMI LEHTO

Riihimäki: JARI HEIKKINEN

Onnittelut valituille ehdokkaille.

Ylärivi:Marko Heino, Jari Ronkainen, Rami Lehto, Jari Heikkinen, Sami Huhtala

Alarivi: Pia Kuparinen, Lulu Ranne, Mira Nieminen

Kuva: Sini Pajukangas

*********************************

Perussuomalaiset Lahden markkinoilla kauppatorilla

Lahden Perussuomalaiset ry:llä oli oma telttaosasto Lahden tammikuun kuukausimarkkinoilla. Sää oli osin sateinen ja torin pinta jääpohjainen, mutta huolellisesti hiekoitettu. Osa kiertävistä kauppiaista pitää lomaa ”tammikuun pakkasilla”, joten kauppiaita oli hieman normaalia vähemmän. Kansalaisia oli kuitenkin torilla vilkkaasti liikkeellä parin tunnin ajan, vaikka aamun hämärätunteina heitä oli vielä verraten vähän. Perussuomalaisten teltalla kävi vilkkaasti yleisöä keskustelemassa kahvin ja pullan kera. Kansanedustajista paikalla olivat Rami Lehto ja Jari Ronkainen. Samoin yleisön tavattavissa oli joukko lahtelaisia perussuomalaisten luottamushenkilöitä.

Presidentin vaalit ja Laura Huhtasaaren hyvät esiintymiset olivat luonnollisesti yksi tärkeä keskustelunaihe. Varsin kuuma aihe oli valtakunnan puheenaiheena oleva työttömien kyykyttäminen Suomen hallituksen päätöksellä, jossa muun muassa työn aktiivinen hakeminen ei riitä, vaan työttömän on pakko saada jostakin 18 tunnin työrupeama 65 vuorokauden ajanjakson aikana, jotta hän välttyy toimeentulonsa kaventamiselta. Keskustelijat ihmettelivät, miten tämä voi parantaa työttömien työllistymistä, kun töitä ei ole hakemalla löytynyt tähänkään asti.

Eläkkeiden riittävyys ja vuoden vaihteessa tapahtunut eläkkeiden 0,55 prosentin vähäinen korotus närkästyttivät keskustelijoita. Lisäksi erilaiset toimeentuloon liittyvät asiat olivat päällimmäisenä aiheena. Lisäksi paikallisena aiheena keskusteluun kohosi Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymän päätös nostaa turvarannekkeiden käyttömaksu 35 eurosta 50 euroon kuukaudessa. Yhtenä asiana kiitettiin Lahtea kuvaavasta Lemmenlatu-elokuvasta, joka parhaillaan pyörii teatterissa Lahdessa. Samoin kiitosta saivat Lahden ja Hollolan vesisateista huolimatta kuntoon saadut kuntoiluladut Salpausselän maastoissa. Perussuomalaisille satoi kansalaisilta muutamia hyviä yhteiskunnan kehittämisehdotuksia, joita viedään eteenpäin puolueelle ja eduskuntaryhmälle.

Kuvia tammikuun markkinatapahtumasta:

Lasse Koskinen

***************************************

Hämeen vaalipiirin ehdokkaat 2015 Eduskuntavaaleissa:

Ilkkala Kari Hämeenlinna
Kerijoki Harri Heinola